868488_harvest_beauty_4.jpg

Promotiile si compensarile

Se poate intampla ca comerciantul sa ceara furnizorului o plata pentru promovarea unui produs care este cumparat de la el. In acest caz comerciantul va avea voie sa desfasoare respectiva promotie doar dupa ce primeste acordul in scris a Furnizorului.

In acest scop se vor folosi discounturile de la promotii. Se va face un contract unde se va specifica cat mai clar posibil baza de calcul a discounturilor si contravaloarea serviciilor.

In categoria compensari, comerciantul nu are voie sa solicite furnizorului, direct sau indirect, o plata care sa compenseze comerciantul in cazul in care veniturile realizate din vanzarea produselor cumparate de la furnizator, sunt mai mici decat cele anticipate cand s-a facut contractul de afiliere. Aici se poate totusi face o exceptie in cazul in care Furnizatorul a intarziat si nu a respectat termenul de livrare sau cantitatile comandate nu sunt acceptate din aceasta cauza. De asemenea, comerciantul are tot dreptul sa refuze receptia marfii in cazul in care aceasta nu indeplineste standardele legate de calitatea produselor, nu se respecta cantitatile prevazute in contract sau termenele de livrare.

Intr-o alta ordine de idei, comerciantul are tot dreptul sa ceara furnizorului, direct sau indirect, sa ii plateasca distrugerile sau pierderile de produse primite de la acesta iar cele care au avut loc in magazinul comerciantului se vor plati numai in cazul in care pierderile sau distrugerile produselor s-au facut din cauza furnizorului in momentul in care a livrat marfa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *